Teknoloji

Geleneksel Medyanın Rakibi “Yeni Medya”nın Gücü Her Yerde!

Gelişen teknolojik imkanlarla birlikte iletişim ve haber alma alışkanlıklarımızdaki dönüşüm, klasik medyadan uzaklaşarak yeni medyaya ve sosyal sosyal medyaya yönelmemize neden oldu. Ancak yazılı basın kaynaklarına verilen reklamlar veya gazete, dergi ve televizyon kanallarının yıllardır popülaritesinin devam etmesi, klasik medyanın tamamen terk edilemeyeceğinin göstergesidir. Yeni neslin haber alma alışkanlıkları klasik bağlantı yollarını kapatmasa da, hala “tek” klasik medyaya tutunmaya çalışanların sosyal medyada da yerini alacağı aşikar.

Geleneksel medyanın gelişen teknoloji ile uyumu

Yakın zamana kadar klasik medyaya yöneltilen en yaygın eleştirilerden biri, teknolojik gelişmelere ayak uyduramadığı ve dijital çağa ayak uyduramadığı yönündeydi. Ancak son dönemde özellikle pandemi sürecinin zorunlu hale getirdiği dijital yaşam, başta televizyon kanalları olmak üzere tüm klasik iletişim kanallarının dijital dünyaya uyum sağlamasını zorunlu hale getirdi ve bu konuda hızlı bir dönüşüm yaşandı. .

Klasik anlayışta geride kalmış gibi görünse de uygulamalar açısından bakıldığında internet erişimli televizyon cihazlarının yaygınlaşmasıyla birlikte televizyon, izleme alışkanlıklarımız evrilerek evlerin baş tacı olma konumunu adeta yeniden kazanmıştır. stream TV kanalları ve konut sinema sistemleri gibi alanlar. Buradaki değişiklik; Dijital ve geleneksel kanalları tercih eden reklamverenler arasındaki farka odaklanır.

Her şey internette mevcut

Yeni medyada klasik medyadaki içeriklerin neredeyse tamamına ulaşmak mümkündür. Televizyon reklamlarından gazete haberlerine, sinema salonlarından fotoğraf, müzik ve manzaralara da ulaşmak mümkün. Klasik medya içerikleri artık dijital medyaya uygun biçimde üretiliyor. Bir reklam filmi televizyonda yayınlanırken dijital ortamlara uygun olarak reklam ajansı tarafından sosyal ağlarda ve paylaşım sitelerinde de yer alabilmektedir. Bu noktada reklamın alıcısı konumunda olan tüketiciler, reklamla ilgili fikir ve eleştirilerini diğer tüketicilerle paylaşabilir veya konuyu tartışabilirler. Tüketiciler reklam ajansları tarafından üretim aşamasında dahi sürece dahil edilebilmektedir.

Birbirini tamamlayan 360 derece iletişim

Dijital ortamlarda televizyonun tek taraflı bağlanması yerine; Zamana bağlı kalmadan tartışmanın, fikir alışverişinde bulunmanın, görüş belirtmenin, yorum yapmanın, paylaşmanın ve izlemenin mümkün olduğu bir sistem var. İzleyici konumunda olmayan bir kullanıcı da içeriğe dijital olarak erişebilir. Birebir mesajı farklı bir ortamda alan kullanıcılar açısından bildirimler pekiştirilmekte ve tüketicilerin dikkati daha fazla çekilebilmektedir. Klasik medyada yürütülen bir reklam kampanyasının yanı sıra dijital medyada da destekleyici çalışmalar yapılabilir. Uygulamada baktığımızda, giderek yaygınlaşan dijital medyanın yanı sıra yenilikçi ve yaratıcı bir gözle değerlendirildiğinde klasik medyanın da sürecin gerisinde kalmadığını söylemek mümkün. Tüm bu süreçler 360 derecelik reklamcılık anlayışının tam olarak yerini bulmasını sağlar.

Yeni medyanın gücü her yerde!

Geleneksel medya, yeni medyaya dönüşmesi ve gelişen taşınabilir sistemler sayesinde her an her yerden erişilebilen bir medya türü haline gelmiştir. Yeni medyayı herkes görüyor ve kullanıyor ama bazıları farkında değil.

Yeni medyanın günlük hayatımızdaki etkisini herkesin kolayca anlayabileceği birkaç örnek verelim:

otobüsü beklerken

Otobüs duraklarında IoT prensibi ile çalışan, durağa hangi otobüsün kaç dakikada geleceğini gösteren bilgilendirme ekranları ve bununla ilgili taşınabilir uygulamalar.

(Son zamanlarda yoğunluktan ve gerekli sistem güncellemelerinin yapılmamasından dolayı bu hizmette ciddi aksamalar yaşanıyor)

Toplu taşımada seyir halindeyken “otobüs, metro, tren”

Aynı prensipte çalışan dur bildirim ekranı ile nerede olduğunuzu veya bir sonraki durağın nerede olduğunu hem görsel hem de sesli olarak size bildiren sistemler.

telefonda konuşmak

Günümüz teknolojisinin desteklediği 4.5G özelliği ve kısa bir süre önce hayata geçirilen 5G özelliği sayesinde sevdiklerinizle çok daha hızlı ve kaliteli erişim sağlayabileceğiniz sohbetler edebilir; Kesintisiz ve akıcı bir şekilde anında iletişime geçilmesi mümkündür.

oyun oynamak

Zaman ve mesafe kavramından bağımsız olarak çok oyunculu olarak oynanabilen oyunlar.

doğal afetlerde

Beşerler, deprem ve benzeri afet gibi afet zamanlarında ulaşamadıkları isimleri Google ve sosyal medya kanalları üzerinden yayınlayabiliyor ve rastgele bir kişi bu isimden haber aldığında aynı kanallar üzerinden kendisine tekrar ulaşılabiliyor. Bazen kara ulaşım aracıyla, bazen uçakla bazen de dronlarla, Taşınabilir Wi-Fi hizmeti ile afet bölgesi ve yardıma muhtaç kişilerle iletişime geçilebilmektedir.

gazetelerde

Gazetelerde satış oranları neden düştü? Gazeteler neden artık tercih edilmiyor? Klasik habercilik yerini yavaş yavaş sosyal medya haberciliğine yani anlık haber yayıncılığına bırakıyor ve okuyucular gazete alıp yanında taşımak yerine okumak istedikleri gazetenin internet sitesine girerek ya da o gazetenin uygulamasını bilgisayara veya telefon, tablet gibi cihazlara indirerek. Doğal olarak burada “Yurttaş Gazeteciliği” kavramı devreye giriyor. Bir sonraki yazımızda bahsedelim ?

Selam ve sevgiler…

instagram

heyecan

Facebook

bağlantılı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort