Gelişen teknolojik imkanlarla birlikte iletişim ve haber alma alışkanlıklarımızdaki dönüşüm, klasik medyadan uzaklaşarak yeni medyaya ve sosyal sosyal medyaya yönelmemize neden oldu. Ancak yazılı basın kaynaklarına verilen reklamlar veya gazete, dergi ve televizyon kanallarının yıllardır popülaritesinin devam etmesi, klasik medyanın tamamen terk edilemeyeceğinin göstergesidir. Yeni neslin haber alma alışkanlıkları klasik bağlantı yollarını kapatmasa da, hala “tek” klasik medyaya tutunmaya çalışanların sosyal medyada da yerini alacağı aşikar.
Yeni medyada klasik medyadaki içeriklerin neredeyse tamamına ulaşmak mümkündür. Televizyon reklamlarından gazete haberlerine, sinema salonlarından fotoğraf, müzik ve manzaralara da ulaşmak mümkün. Klasik medya içerikleri artık dijital medyaya uygun biçimde üretiliyor. Bir reklam filmi televizyonda yayınlanırken dijital ortamlara uygun olarak reklam ajansı tarafından sosyal ağlarda ve paylaşım sitelerinde de yer alabilmektedir. Bu noktada reklamın alıcısı konumunda olan tüketiciler, reklamla ilgili fikir ve eleştirilerini diğer tüketicilerle paylaşabilir veya konuyu tartışabilirler. Tüketiciler reklam ajansları tarafından üretim aşamasında dahi sürece dahil edilebilmektedir.
Birbirini tamamlayan 360 derece iletişim
Dijital ortamlarda televizyonun tek taraflı bağlanması yerine; Zamana bağlı kalmadan tartışmanın, fikir alışverişinde bulunmanın, görüş belirtmenin, yorum yapmanın, paylaşmanın ve izlemenin mümkün olduğu bir sistem var. İzleyici konumunda olmayan bir kullanıcı da içeriğe dijital olarak erişebilir. Birebir mesajı farklı bir ortamda alan kullanıcılar açısından bildirimler pekiştirilmekte ve tüketicilerin dikkati daha fazla çekilebilmektedir. Klasik medyada yürütülen bir reklam kampanyasının yanı sıra dijital medyada da destekleyici çalışmalar yapılabilir. Uygulamada baktığımızda, giderek yaygınlaşan dijital medyanın yanı sıra yenilikçi ve yaratıcı bir gözle değerlendirildiğinde klasik medyanın da sürecin gerisinde kalmadığını söylemek mümkün. Tüm bu süreçler 360 derecelik reklamcılık anlayışının tam olarak yerini bulmasını sağlar.